loading...
پـَـــنـــدِ فـــــــــــــارســـــی - پندفارسی - پندفا - پندها
عاشق بازدید : 526 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

در سال 1916 در شهر بولونیا واقع در شمال ایتالیا,فروچیو  متولد شد.او تحصیلات خود را در زمینه اتومبیل های صنعتی کشاورزی به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار شد.

او در لیست تعمیرکاران اتومبیل ارتش ایتالیا در جنگ جهانی دوم به تعمیر ماشینها می پرداخت.بعد از جنگ,فروچیو در خارج از تعمیرگاهش,شروع به ساخت تراکتورهایی از باقی مانده خودروهای آسیب دیده و تجزیه قطعات آنها نمود.ساخت تراکتور آنهم از جنس یک سری خودروی جنگی واقعا کاری مشکل و سردرگم کننده بود و همین امر باعث دسترسی او به موفقیتهای بیشتر شد.

فروچیو لامبورگینی یک ماشین مدل فراری رو خریداری کرد,که مشکلات زیادی داشت,مشکلات از طریق نمایندگیها قابل حل نبود و فروچیو به مودنا رفت و مستقیما با انزو فراری ملاقات کرد و مشکلات فراری رو مطرح کرد ولی انزو فراری در کمال بی ادبی به او گفت:"مشکل از فراری نیست,مشکل از کشاورزش است"

 

فروچیو لامبورگینی

 


فروچیو بعد از این بی حرمتی تصمیم به ساخت اتومبیلی GT برای رقابت با کمپانی فراری گرفت.

در سال 1959 محصولات لامبورگینی گسترده تر شد و لامبورگینی سازنده سیستمهای مختلف اتومبیل از جمله سیستم ایرکاندیش بود.در سال 1963 فعالیت بسیار موفق این کمپانی مبدا شکل گرفتن کمپانی بزرگی به نام"Automobili lamborghini SpA" در SantaAgata(سانتاآگاتا) واقع در Bolonia(بولونیا) شد.او لوگوی کمپانی را نمادی از یک گاو وحشی,به عنوان سمبل برای اتومبیلهایش قرار داد و نام اکثر مدلها ارتباط معنایی با گاو های وحشی دارند.

ولی او عاشق اتومبیل های سریع بود و همواره رویای سرعت در سر می پروراند.وی در سال 1947 با تقویت یک اتومبیل فیات,یک اتومبیل مسابقه فراهم کرده و در سال 1948 با این اتومبیل در یک مسابقه محلی شرکت کرد.

در سال 1949 لامبورگینی کمپانی خود را تاسیس کرد.این کمپانی کار خود را با تولید سیستم های هوایی گرمازا و سرمازا آغاز کرد.رویای ساخت اتومبیل باعث شد تا فروچیو در سال 1963 تصمیم به ساخت اتومبیل های مدرن بگیرد.همچنین مذاکراتی که بین آنها با انزو فراری,برای ساخت باکیفیت کلاچ های مورد استفاده در خودروها,این دو شرکت را به رقیبان سرسختی تبدیل کرد.لامبورگینی تصمیم گرفت هرگز مالک یک اتومبیل فراری نباشد و با ساخت سوپراسپرت های فوق الاده خود,فراری را در این بازی شکست دهد.16.gifفروچیو تصمیم پرفت تا برای ماشینش موتور 12 سیلندر داشته باشد و برای این کار از مهندسی مستعد به نام چیوتو بیتزارینی که سابقا در شرکت فراری روی ساختن موتورهای 12 سیلندر کارمی کرد,تقاضای کمک کرد.موتور آماده شده ساختمان آلومینیومی داشت و قادر به تولید قدرت حیرت آور 350اسببخار بوده و توسط فرانکو اسکالیونه طراحی شده بود.این اتومبیل از یک موتور 12 سیلندر به حجم 3500سی سی استفاده می کرد.این اتومبیل در نمایشگاهی در شهر تورین به نمایش گذاشته شد و از سال 1964 تولید آن اغاز شد.کمپانی در سال 1963 تمام قطعات مورد نیاز اتومبیل هایش را در داخل کارخانه خود تولید میکرد.بیتزارینی بعد از تست های نهایی ماشین,لامبورگینی را ترک کرد.

در همان زمان جیان پائولو دالارا به تیم فنی لامبورگینی اضافه شده و اوایل سال 1964 اوبالدو اسکارتزی در کمپانی لامبورگینی مشغول به کار شد.اوبالدو سال های زیادی را در کارخانه لامبورگینی گذراند,حتی زمانی که مشکل های اساسی در دهه هفتاد برای کمپانی پیش آمده بود با لامبورگینی همراه بود.

فروچیو برای ساخت خودروی رویایی اش یک تیم مهندسی عالی تشکیل داده بود,ولی این ماشین می بایست تست جاده ای میشد.پس به باب والاس نیوزیلندی پیشنهاد داد  و او هم نتوانست این پیشنهاد را رد کند و راننده تست اصلی لامبورگینی شد.او قبلا تجارب ارزشمندی در مسابقه دادن با فراری و مازراتی داشت.فروچیو در سال 1964 گیربکس پنج دنده ZF را ارائه کرد که یکی از بهترین گیربکس های ساخته شده تا آن زمان محسوب می شد.در این زمان لامبورگینی به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای کمپانی فراری مطرح بود.

اتومبیل ((مارزال)) با یک موتور شش سیلندر به حجم 2000سی سی در سال 1967ساخته شد.اگرچه این مدل در تعداد انبوه تولید نشد,اما راه را برای تولید مدل ((اسپادا)) هموار کرد در سال 1968 به بازار عرضه شد و در سال 1970 مدل ((جراما)) جایگزین این اتومبیل شد.

در سال 1971 لامبورگینی با تولید اولین ((اوراکو)) 8 سیلندر با حجم 2500 سی سی,وارد بازار اتومبیل های اسپرت کوچک شد,اما این اتومبیل جذابیتی مانند دیگر محصولات این شرکت نداشت.یکی از مدل های موفق و بسیار سریع لامبورگینی به نام That's it در سال 1973 به بازار عرضه شد.در سال 1972 فروچیو تصمیم گرفت تا خود را بازنشته کند و کنترل کمپانی خود را به ((جرج هنری روزتی)) سپرد.وی بعدها قسمتی از کمپانی را به یکی را به یکی از دوستان خود به نام لیمار واگذار کرد.

کمپانی به علت نوسات اقتصادی موجود در ایتالیا,دچار مشکلات مالی شد و مجبور به ساخت اتومبیل برای دیگر کارخانه ها گردید.از این سری اتومبیل ها می توان به مدل اسپرت شرکت BMW اشاره کرد.

مدیران لامبورگینی کمپانی را طی زمان های سختی زنده نگه داشتند.با همکاری آنان و تلاش آینده نگرانه لامبورگینی,خودرویی با ظاهر فوق العاده خاص و عجیب که قابل استفاده در جاده بود,عرضه شد و لامبورگینی را در تاریخ اتومبیل ثبت نمود,تا اگر به هر دلیلی کمپانی لامبورگینی از بازار حذف شد,نامش به عنوان یکی از پرطرفدارترین و رویایی ترین خودروسازان شناخته شده بماند.

اولین مشکلات در سال 1974 پدیدار شدند,بخش تراکتورسازی لامبورگینی سفارشی بزرگ دریافت کرد که فروچیو را برای افزایش ظرفیت تولید و خرید مواد مورد نیاز مجبور به خرج پول زیادی کرد,اما این سفارش لغو شد!!! او هنوز شانس زیادی داشت,ولی برای افزایش ظرفیت تراکتورسازی کمپانی را به شرکت SAME بفروشد,شرکتی که نهایتا توسط فیات خریداری شد و این مشکل آغازی برای دلسردی فروچیو در ادامه دادن کارش بود.

در سال 1981 مدل های ((جالبا)) با حجم موتور 3500 سی سی ارائه شد.دو سال بعد,موتوری با حجم 5200 سی سی و قدرت 455 اسب بخار توسط این کمپانی به بازار عرضه شد.موضوع قابل توجه در این موتور وجود 4 سوپاپ در هر سیلندر بود.

این کمپانی بعدها تحت نظر کرایسلر درآمد و تولیدات خود را با عرضه اتومبیل LM002 که یک موفقیت بزرگ بود,ادامه داد.از دیگر اتومبیل های آن میتوان به مدل دیابلو اشاره کرد.

تولید اتومبیل های رویایی این شرکت از 350 دستگاه در سال 1989 به 2500 دستگاه در سال 1994 رسید.این کمپانی همچنان یکی از بهترین تولیدکنندگان اتومبیل های اسپرت جهان است و با داشتن کارمندان زیاد در کارخانه خود,درآمدی بالغ بر 380 میلیون دلار را در سال گذشته به دست آورد که در مقایسه با 650 دلار میلیون سال 2008 کاهش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر این کمپانی تحت مالکیت شرکت آلمانی آئودی قرار دارد و مدلهای جدید این شرکت مانند گالاردو و مورسیه لاگو در زمان مالکیت آئودی بر این شرکت به بازار ارائه شده اند.

فرچیو لامبورگینی در سال 1993 یعنی سی امین سالگرد تاسیس کمپانی دار فانی را بای بای گفت.

اونتادور

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 332
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 213
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 694
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 796
  • بازدید ماه : 1,061
  • بازدید سال : 9,965
  • بازدید کلی : 367,723